Wednesday, 14 May 2014

New Videos


三朝温泉へようこそ - Welcome to Misasa Onsen from Red T-Shirt Guy on Vimeo.


みささ美術館と鳥取ヴァイオリン製作学校 - Misasa Museum and Tottori Violin Making School from Red T-Shirt Guy on Vimeo.


Misasa Monthly Video 15 - May 2014 - Enjoying Spring in Misasa from Red T-Shirt Guy on Vimeo.



こんにちは! 

今日は新しいビデオを3本紹介します。
1本目は、今月から「智頭急行」という列車で流れている作品で、23分間で三朝のいいところ(温泉、国立公園三徳山など)を詳しく紹介するビデオです。電車では音がありませんが、WEBのために音楽を入れました。

Bonjour ! J'ai mis en ligne de nouvelles vidéos que je vais vous présenter rapidement.
La première, qui dure 23 minutes environ, est une vidéo que j'ai faite pour qu'elle soit diffusée dans un train, appelé "Chizu Kyuko", sur une portion proche de Misasa. Cela permet aux voyageurs de découvrir la ville pendant leur voyage, et pourquoi pas venir un jour. Dans le train il n'y a pas de sons, mais j'ai ajouté quelques musiques pour le Web. En plus, l'écran des wagons étant petit, les textes sont assez gros. J'espère que cela ne fera pas bizarre sur le net.

Today I introduce you 3 new videos. The fisrt one is a video that is now screened on a train called "Chizu Kyuko", and that is a detailed introduction (in Japanese) of Misasa's best features like its 850 years old onsen or its National Park, Mount Mitoku. On the train there is no sound, but I added few songs for the web.

2本目は、みささ美術館と隣にある鳥取ヴァイオリン製作学校を紹介する短い作品です。

La seconde est une courte vidéo présentant le Musée de Misasa, dédié aux violons et autres instruments à cordes, ainsi que la fabrique de violons de Tottori - qui est également une école - qui se trouve juste à côté du musée.

The second one is a short video introducing Misasa's Museum, which theme is violin and other stringed instruments, and also the Tottori Violin Making School that is also in Misasa, next to the museum.

3本目、久しぶりの月刊ビデオです。映画製作やほかのビデオの製作で今まで新しい作品ができませんでしたが、これからまた作ります。今月は桜と小さな坂本まつりと開湯850年事業の春まつりを紹介します。

La troisième est une nouvelle vidéo mensuelle dédiée au printemps. Je n'ai pas eu trop le temps d'en faire de nouvelles car je travaillais sur mon film et d'autres vidéos, mais dorénavant je devrais pouvoir recommencer.

The third one is a new monthly video. I have been busy making a movie and other videos, so I couldn't do new monthly videos for a while. But, I should be able to do it again. This one shows some cherry blossoms, a tiny festival in Sakamoto and a big one, a two weeks spring festival, celebrating the 850th anniversary of Misasa Onsen.

No comments:

Post a Comment